شرایط و رویه استفاده از خدمات پشتیبانی ضمانت کالا
مقدمه:
از ابتدای شروع به کار سامانه فروشگاهی ادوات اولین موضوعی که هدف قرار دادیم کسب رضایت کاربران و خریداران محترم بوده است فارغ از شعار و هرگونه استفاده از الفاظ تکراری.
زیرا رضایت کاربر از خدمات دریافتی بزرگترین و بهترین روش تبلیغ برای ما میباشد و توسعه منافع تجاری و اقتصادی همه همکاران را در پی خواهد داشت.
و یکی از مهمترین عوامل در کسب رضایت کاربر ، تحویل کالای خریداری شده بصورت سالم ، اصل و به موقع است از این رو قرار گذاشته شد همه تلاش و سختگیری های لازم صورت پذیرد تا خریدار کالایی که هزینه کرده را صحیح و سالم تحویل بگیرد و استفاده کند تا مبادا به اعتماد کاربران خدشه ای وارد شود.
اما با این همه باید احتمال بروز مشکلات را پیش بینی کرد ؛ اتفاقاتی که ممکن است به علت خطای انسانی ، داخل شرکت های حمل نقل ( مانند : پست ، تیپاکس ، پیک ، باربری یا…) و سایر احتمالات دیگری ، هر چند به ندرت اما ممکن است بوجود آید.
از این رو سامانه ادوات چارچوب و پشتیبانی در نظر گرفته تا کاربران و مشتریان محترم بدون تحمل اندک ضرر و زیانی و در آرامش کامل از خدمات پشتیبانی سامانه فروشگاهی ادوات بهره مند گردند.
بدیهی است اولین موضوعی که باید به آن پرداخت گارانتی تعویض هفت روزه است ، زیرا بسیار اطمینان بخش است برای مشتریان و باید کاربران عزیز از جزئیات آن مطلع باشند.
با ما همراه شوید:
در چه شرایطی کالا مشمول گارانتی 7 روزه تعویض می گردد:
در صورتی که مشخصات فنی کالای تحویل گرفته شده توسط مشتری با مشخصاتی که ذیل محصول درج شده مطابقت نداشته باشد. (مثال:داخل سامانه قدرت یک ابزار 100 وات درج شده باشد و مشتری همان ابزار را خرید کند و زمانی که تحویل گرفت متوجه شود ابزار فوق 80 وات قدرت دارد مانند یک دریل یا فرز و امثالهم)
در صورتی که کالای تحویل گرفته شده توسط مشتری بدون لوازم جانبی یا دچار کسری باشد؛ مثال: ممکن است یک ابزار شارژی در سامانه دارای 2 عدد باطری معرفی شده باشد اما زمانیکه تحویل بگیرد متوجه شود اصلا باتری همراه محصول نیست یا 1 عدد همراه آمده ، این یعنی کالا دچار کسر یا بدون لوازم جانبی ارسال شده(مربوط به محصولات دارای لوازم جانبی)
در صورت عدم اصالت : در صورتی که برند محصول ارسال شده یک برند فیک و تقلبی باشد.
در صورت عدم سلامت: کالای خریداری شده و بعد از بیرون آمدن از بسته بندی کار نمی کند.(خرابی کالا بعد از تحویل مشمول گارانتی تعمیر توسط شرکت سازنده می باشد البته در صورتی که کالای فوق گارانتی دار باشد)
در صورت عدم آپشن : اگر در توضیحات و اطلاعات ارائه شده توسط سامانه ،کالا دارای یک ویژگی یا آپشن معرفی شود اما کالای تحویل شده فاقد اون مورد باشد. مثال : داخل توضیحات دستگاه جوش در سامانه عنوان شده دارای نمایشگر دیجیتال اما محصول تحویل شده فاقد این مورد باشد.
در صورت عدم قابلیت : در معرفی و توضیحات سامانه پیرامون یک کالا قابلیتی برای آن مطرح شده باشد اما خریدار بعد تحویل متوجه شود محصول فاقد آن قابلیت است. مثال : ذیل معرفی یک سنگ فرز عنوان شده محصول فوق دارای دیمر است اما بعد از تحویل خریدار متوجه می شود این فرز همان مدل نیست و فاقد قابلیت دیمر است.
عدم گارانتی محصول : محصولی داخل سامانه عنوان شده دارای گارانتی است و برگه مخصوص ضمانتنامه داخل بسته محصول قرار دارد ، اما زمانی که خریدار کالا را تحویل می گیرد متوجه میشود برگه ضمانتنامه داخل بسته ، وجود ندارد؛ توضیح تکمیلی : در مواردی ممکن است شرکتی محصول خود را با گارانتی عرضه می کند اما لزوما برگه مخصوص گارانتی یا به اصطلاح ضمانتنامه همراه کالا و داخل بسته بندی اش قرار نداده است و یا ممکن است گارانتی برخی محصولات با ارسال پیامک به سر شماره خود شرکت فعال شود و یا گاهی روی کارتن بسته بندی ضمانتنامه تعریف شده یا فاکتور خرید مشتری ممکن است موید و تایید گارانتی آن محصول باشد و … موارد متنوع دیگر ، البته سعی می شود حتی المقدور در هنگام معرفی پیرامون گارانتی محصولات جزئیات بیشتری ارائه نماییم.
مواردی که مشمول گارانتی 7 روزه تعویض نمی شود:
عدم مطابقت رنگ: تصاویری در همه سایت های فروشگاهی از جمله سامانه فروشگاهی ادوات منتشر می گردد به منظور آشنایی کاربران با محصول از لحاظ ظاهری می باشد اما ممکن است بنا به تصمیم تامین کننده سری های بعدی آن محصول با رنگی متفاوت تولید گردد ، بدیهی است این موضوع از اختیارات فروشنده خارج است.بعنوان مثال ممکن است پمپ باد 20 لیتری برند x در سامانه به رنگ قرمز باشد اما پمپ باد ارسالی برای خریدار همه مشخصات را دارد فقط رنگ آن سفید یا آبی باشد.
فروش ویژه : کالاهایی که در قالب تخفیف ویژه به فروش می رسد مشمول این گارانتی نمیشود. ( البته مواردی که در قسمت قبل عنوان شد مشمول همه طرحهای فروش می شود)
تغییرات ظاهری : بدیهی است گارانتی تعویض مشمول کالایی می شود که از حالات نو و آکبندی خارج نشده باشد ، هرگونه آسیب به محصول ، لوازم جانبی ، کارتن اصلی ، ضمانتنامه و سایر اقلام اصلی و غیر قابل جایگزین کالا ، استفاده از این سرویس را باطل خواهد کرد.(خط و خش ، زدگی ، لک و کثیفی غیر قابل جبران، یا تغییر رنگ، چسباندن لیبل یا برچسب و موارد مشابه آسیب محسوب می شود)
نوشتن روی کالا و بسته بندی: هر گونه نوشتن آدرس ، مشخصات و توضیحات و یا متنی بر روی محصول و یا کارتن اصلی موجب عدم پذیرش محصول برای گارانتی تعویض می گردد.
محصولات حساس : ابزار های اندازه گيری دقیق مانند كوليس ، ميكرومتر و … به خاطر حساسيت بالای این نوع كالاها به هيچ وجه مرجوع و مشمول گارانتی تعویض نمی شوند ، لطفا هنگام خريد دقت كامل را داشته باشيد.
در صورتی که کالا حین حمل و نقل آسیب خورده باشد:
آسیب دیدگی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا به پشتیبانی سامانه اطلاع داده شود.( در ایام تعطیل و ساعات غیر کاری به شماره مخصوص پشتیبانی پیامک و یا به این آدرس support@adawat.ir ایمیل ارسال بفرمایید )
استفاده از امکان ضمانت کالای فروخته شده تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به سامانه فروشگاهی ادوات بازگردانده شود ، بنابراین لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود ، همچنین هرگونه برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا ( با هر نوع وسیله نوشتاری ) و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت کالا را از بین خواهد برد.
در صورتی که آسیب وارد شده به کالا ، هنگام تحویل گرفتن از باربری یا مامور پست ، پیک موتوری و یا هر فرد تحویل دهنده کالا قابل مشاهده باشد، مشتری می تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به سامانه فروشگاهی ادوات بازگردانده شود. ( مراتب به پشتیبانی سامانه اطلاع رسانی شود )
با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از مراکز حمل و نقل معتبر و دریافت بارنامه مرسوله به این معنی است که سامانه فروشگاهی ادوات کلیه موارد لازمه برای تحویل سلامت کالا به دست خریدار را انجام داده است بنابراین بروز هر گونه حادثه در مسیر ارسال به عهده مرکز حمل و نقل می باشد و سامانه فروشگاهی ادوات تنها در صورت تأیید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می کند.
در صورتی که کالا خریداری شده ایراد فنی یا فیزیکی داشته باشد :
اشکال و یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به واحد پشتیبانی در ساعات کاری از طریق تلفن ( ساعات تعطیلی از طریق ارسال ایمیل و پیامک ) اطلاع داده شود. مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وبسایت است. ( قسمت توضیحات محصول و توضیحات تکمیلی )
در صورتی که امکان تشخیص آسیب و مشکل کالا ، بدون باز کردن بستهبندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در شرایطی ممکن است که کالا از حالت بستهبندی اصلی و اولیه ( حالت اورجینال ) خود خارج نشده باشد.
در صورتی که امکان تشخیص و قطعی بودن آسیب تنها با باز کردن بستهبندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به سامانه فروشگاهی ادوات بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن ، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
در صورتی که مشتری از خرید خود منصرف گردد :
انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق میگیرد که باز نشده باشد ، هیچگونه دخل و تصرف ، باز کردن بستهبندی اولیه ، پلمب ، برچسبها ، سلفون احاطه کننده کالا و حتی نایلون وکیوم و شیرینک ، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، باید انصراف خود را حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا از طریق تلفن یا ایمیل به سامانه فروشگاهی ادوات اطلاع دهد.
برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا باز نشده باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود.
همچنین اگر کالا به همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بستهبندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد. همچنین در صورت انصراف از خرید، ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.
اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وبسایت مغایرت داشته باشد:
وجود مغایرت یا کسری اقلام همراه کالا ، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به سامانه فروشگاهی ادوات از طریق تلفن در ایام و ساعات کاری و یا از طریق ارسال پیام به شماره پشتیبانی و آدرس ایمیل سامانه در ساعات و ایام تعطیل اطلاع داده شود.
اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است باید کالا در شرایط اولیه خود به قسمت پشتیبانی سامانه تحویل گردد و از آن استفاده نشده باشد.( تفاوت رنگ کالا با تصاویر داخل سامانه جزو مغایرت کالا محسوب نمی شود مگر آنکه جزو موارد مندرج در ویژگی های توضیحات تکمیلی باشد )
عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزئیات ( مانند عدم تطبیق رنگ ) با کالای ارسالی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمیتوان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در سامانه است.
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت ، بدون باز کردن بستهبندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در شرایطی ممکن می شود که کالا از حالت اورجینال یا بستهبندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت و کسری اقلام همراه تنها با باز کردن بستهبندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به واحد پشتیبانی سامانه بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از خدمات ضمانت بازگشت کالا را از بین خواهد برد.
کالا را چطور ارسال کنید؟
نحوه ارسال کالا از طرف مشتری جهت استفاده از خدمات ضمانت کالا :
لطفاً در ابتدای امر و قبل از هر اقدامی با واحد پشتیبانی سامانه تماس بگیرید. ( در صورتی که خارج از ساعات و ایام کاری بود با ارسال پیام به شماره پشتیبانی یا آدرس پست الکترونیک سامانه فروشگاهی ادوات ، همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت )
به منظور بهره مندی از خدمات ضمانت کالا ، از ارسال کالا بدون هماهنگی با واحد پشتیبانی جداً ، خودداری کنید.
لطفا دقت نظر بفرمایید هنگام ارسال ، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به خوبی بستهبندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند دفترچه راهنما، کارت گارانتی و قطعات بستهبندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.
جهت عودت ، کالا را به همان شکل ابتدایی که باز شده ، می بایست مجدد بسته بندی شود ، بخصوص در صورتی که محصول اصلی و سایر قطعات همراه داخل کاور پلاستیکی یا ضربه گیر و مواردی دیگر قرار داشته ، حتما به همان شکل اقلام را بسته و ارسال نمایید.
برچسبزدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانهای بنویسید.)
در صورتی که ساکن شهرستان هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز اقدام کنید و رسید پستی را برای ما ارسال کنید. ( در صورت نیاز به ارسال مستندات تصویری سرویس پست الکترونیک سامانه در خدمت شماست و همچنین می توانید ضمن هماهنگی با همکاران پشتیبانی از خدمات پیامرسان های فعال سامانه مانند: روبیکا ، ایتا ، بله استفاده بفرمایید )
اگر ساکن تهران هستید، برای هماهنگی ارسال پیک جهت تحویل گرفتن کالا ، با واحد پشتیبانی سامانه هماهنگ بفرمایید.
از نوشتن آدرس روی جعبه یا کارتن اصلی کالا ، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم ، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری قرار دهید ، سپس آن را ارسال کنید.
هزینه ارسال کالا جهت بهره مندی از خدمات ضمانت کالا:
اگر عودت کالا به علت ایراد فنی، یا وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان واحد خدمات پس از فروش پشتیبانی سامانه برسد ، هزینههای ارسال به عهده سامانه فروشگاهی ادوات می باشد.
در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط پشتیبانی سامانه ، هزینه ارسال ، عودت و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
شرایط و نحوه رسیدگی به کالای بازگشتی :
ضمانت کالای فروخته شده در سامانه مشمول تعویض کالای نو ( اکبند ) با نمونه مشابه است و این سامانه مدعی تضمین کالا به شرط بازگشت وجه نمی باشد.
پس از دریافت کالاهای مرجوعی، کارشناسان پشتیبانی ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می کنند. پس از بررسی موارد مطرح شده، در صورت تایید ایراد ، کالای جایگزین بین 24 تا 72 ساعت ارسال خواهد شد.
در صورتی که به تشخیص کارشناس پشتیبانی ، کالا خارج از ضوابط مقرر در سامانه مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود ، کالا برای مشتری ارسال مجدد میشود. در این شرایط تمامی هزینه های ارسال بر عهده مشتری خواهد بود.
در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد ، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت در واحد پشتیبانی باقی میماند و با انقضای این مهلت سامانه فروشگاهی ادوات در قبال کالا و زیانهای وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل کارشناسی و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمیکند و سامانه فروشگاهی ادوات در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچگونه تعهدی نداشته و فقط تعهد نسبت به جایگزینی کالا به مشتری را میپذیرد.
پس از دریافت و پذیرش کالا توسط سامانه فروشگاهی ادوات ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری ، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین بین 24 تا 72 ساعت کاری زمان خواهد برد.
تضمین 7 روزه سامانه فروشگاهی ادوات در شرایط زیر از درجه اعتبار ساقط است:
1. مخدوش شدن یا دستکاری تاریخ یا شماره سریال در کارت گارانتی ، ضمانتنامه و فاکتور فروش سامانه و سایر موارد مشابه که همراه محصول ارسال می گردد.
2 . هرگونه دستکاری و اقدام به سرویس ، تعمیر یا تغییر در وضعیت کالا. ( در موارد استثنایی فقط با هماهنگی تیم پشتیبانی سامانه )
3 . هرگونه استفاده ، نگهداری و کارکرد ناصحیح و خارج ساختن محصول از شکل عادی و آکبند.
4. بروز مشکل و خرابی به دلیل استفاده از هرگونه لوازم جانبی و باتری غیر اصل و تأیید نشده از سوی شرکت سازنده محصول.
5. هرگونه کاستی در مرسوله نسبت به زمان تحویل گیری.(از بین رفتن بسته بندی، لوازم جانبی ، فاکتور، کارت گارانتی و …)
6. هرگونه ضربه خوردگی ، ایجاد لک و کثیفی غیر قابل جبران ، تماس با مایعات ، رطوبت و سرقت.
7. بروز خط و خش بر روی : بدنه محصول ، کلید خاموش روشن ، ولوم ، نمایشگر ، باطری ، تیغه و یا سایر اجزای کالا و لوازم جانبی چه به علت استفاده نادرست و چه به علت بسته بندی غیر اصولی توسط مشتری هنگام عودت کالا.
8. محصولات بنزینی و روغنی در صورتی که داخل آنها بنزین یا روغن ریخته شود ، مشمول گارانتی تعویض و سایر خدمات سامانه نمیشوند.
9. آسیب به بسته بندی اصلی بیرونی و یا داخلی اعم از کارتن ، جعبه فلزی یا پلاستیکی ، کاور و یونولیت و یا هرگونه موردی که موجب شود کالا از حالت نو و آکبند خارج شود.
توضیحات تکمیلی :
تمام تلاش سامانه فروشگاهی ادوات ؛ ایمنی خرید و معامله کالا ، رعایت حقوق مصرف کنندگان عزیز و جلو گیری از هر گونه سو استفاده در مسیر فروش کالا و متضرر شدن همه طرفین از تامین کننده و فروشنده تا خریدار ( مصرف کننده ) می باشد بنابراین طرح چنین موضوعاتی در همین راستا می باشد.
هزینه های احتمالی استفاده از این خدمات مانند ارسال و دریافت کالا و مواردی پیش بینی نشده رایگان نیست و به عهده خریدار می باشد.
در صفحه تماس با ما انواع مسیرهای ارتباطی معرفی شده است ؛ جهت برقراری ارتباط کلامی با کارشناسان فروش و پشتیبانی و یا ارسال پیام نوشتاری و همچنین در صورت نیاز به ارسال مستندات تصویری اعم از فیلم و عکس همه مسیرها پیش بینی و معرفی شده است.
روزهای کاری و ساعات پاسخگویی واحد پشتیبانی از ساعت 9:30 الی 17 شنبه تا چهارشنبه و روز پنجشنبه نیز از ساعت 9:30 الی 12:30 می باشد. ( در تعطیلات رسمی کاربران عزیز می توانند از طریق ارسال پیامک یا ایمیل با پشتیبانی سامانه در ارتباط باشند )
لیست صفحات پیشنهادی :
- قوانین عمومی
- شرایط استفاده از گارانتی 7 روزه و خدمات پشتیبانی
- شرایط پرداخت و ارسال سفارشات
- سیاست حفظ حریم خصوصی
اگر از خدمات واحدهای مختلف سامانه شکایتی داشتید و قصد پیگیری مشکلی را داشتید ، وارد صفحه ثبت شکایات شوید ، اعتراض و شکایت خود را تنظیم فرمایید.